Konwersja roweru na elektryczny – zrób to sam!

Konwersja roweru na elektryczny to sposób na przemienienie swojego ulubionego dwukołowca na w pełni sprawny, wysokiej jakości rower elektryczny. Zabieg konwersji przeprowadzany jest przy wykorzystaniu zestawów do konwersji, w których skład wchodzą podstawowe komponenty takie jak: silnik, bateria, manetki a także wyświetlacz czy też hamulce. Dowiedz się z czego składa się zestaw do konwersji roweru i jak wykonać konwersję roweru na elektryczny!

Zestaw do konwersji roweru – niezbędne elementy

Rowery elektryczne to pojazdy dwukołowe napędzane siłą elektryczną dostarczaną do systemu wspomagania pedałowania przez silnik, który pobiera moc z akumulatora znajdującego się najczęściej w centralnej części ramy lub na bagażniku roweru. Zestaw do konwersji roweru obowiązkowo składać się musi z silnika elektrycznego, baterii z akumulatorami (najlepiej litowo-jonowymi) a także systemu PAS oraz manetek umożliwiających zmianę trybu pracy pojazdu. Nierzadko zestaw do konwersji roweru wyposażony jest również w wyświetlacz oraz hamulce. Wszystkie te elementy sprawiają, że decydując się na zestaw do konwersji i samodzielną konwersję roweru na elektryczny jesteś w stanie przeprowadzić ten zabieg.

Jak wybrać zestaw do konwersji roweru?

Najważniejszymi elementami znajdującymi się w każdym zestawie do konswersji są oczywiście silnik oraz bateria – to preferencje ich dotyczące powinny determinować wybór takiego, a nie innego zestawu do konwersji. Silniki elektryczne do rowerów dostępne na rynku występują w dwóch wariantach – piastowym lub centralnym. Silniki piastowe montowane są na kole i nie cieszą się tak dużymi parametrami wytrzymałościowymi co silniki centralne przystosowane do montażu w centralnej części ramy roweru na wysokości pedałów. Decydując się więc na stworzenie roweru elektrycznego, który doskonale spisze się zarówno podczas miejskich przejażdżek, jak i wymagających tras górskich zdecydowanie lepszym wyborem będzie zestaw do konwersji z silnikiem centralnym. W przypadku zapotrzebowania na rower elektryczny do przemieszczania się po mieście w zupełności wystarczy zestaw do konwersji z silnikiem piastowym. W przypadku baterii najlepiej kierować się pojemnością akumulatorów – im ta jest większa tym dłużej bateria będzie zasilać rower. Szeroką ofertę sklepu specjalizującego się w dystrybucji zestawów do konwersji i rowerów elektrycznych znajdziesz na stronie https://energy-bike.pl/kategoria-produktu/zestawy-do-konwersji/.

Konwersja roweru na elektryczny – od czego zacząć?

Konwersja roweru na elektryczny może wydawać się trudnym i wymagającym dużych kompetencji procesem jednak w rzeczywistości potrzebna jest jedynie duża dokładność i podstawowa wiedza z zakresu budowy roweru. W zależności od rodzaju wybranego zestawu do konwersji proces przerabiania roweru na elektryczny będzie przebiegać inaczej. Konwersja roweru na elektryczny zawsze wymaga demontażu pedałów i korb w celu założenia systemu wspomagania pedałowania PAS – w przypadku montażu silnika centralnego ten również jest jest zakładany po demontażu korb. Konwersja roweru na elektryczny przy wykorzystaniu zestawu do konwersji z silnikiem piastowym wymaga natomiast demontażu i wymiany koła przedniego (lub tylnego) w zależności od tego, na którym zamontowany ma być silnik. Kolejnym krokiem jest montaż manetek i wyświetlacza na kierownicy oraz ewentualna wymiana hamulców. Ostatnim etapem jest podłączenie ze sobą wszystkim elementów i test silnika – pamiętać należy o tym, że akumulator podczas pierwszego użycia powinien być maksymalnie naładowany, żeby nie narazić go na znaczne skrócenie żywotności.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *