Konwersja roweru na elektryczny – zrób to sam!
Konwersja roweru na elektryczny to sposób na przemienienie swojego ulubionego dwukołowca na w pełni sprawny, wysokiej jakości rower elektryczny. Zabieg konwersji przeprowadzany jest przy wykorzystaniu zestawów do konwersji, w których skład wchodzą podstawowe komponenty takie jak: silnik, bateria, manetki a także wyświetlacz czy też hamulce. Dowiedz się z czego składa się zestaw do konwersji roweru i jak wykonać konwersję roweru na elektryczny!
Zestaw do konwersji roweru – niezbędne elementy
Rowery elektryczne to pojazdy dwukołowe napędzane siłą elektryczną dostarczaną do systemu wspomagania pedałowania przez silnik, który pobiera moc z akumulatora znajdującego się najczęściej w centralnej części ramy lub na bagażniku roweru. Zestaw do konwersji roweru obowiązkowo składać się musi z silnika elektrycznego, baterii z akumulatorami (najlepiej litowo-jonowymi) a także systemu PAS oraz manetek umożliwiających zmianę trybu pracy pojazdu. Nierzadko zestaw do konwersji roweru wyposażony jest również w wyświetlacz oraz hamulce. Wszystkie te elementy sprawiają, że decydując się na zestaw do konwersji i samodzielną konwersję roweru na elektryczny jesteś w stanie przeprowadzić ten zabieg.
Jak wybrać zestaw do konwersji roweru?
Najważniejszymi elementami znajdującymi się w każdym zestawie do konswersji są oczywiście silnik oraz bateria – to preferencje ich dotyczące powinny determinować wybór takiego, a nie innego zestawu do konwersji. Silniki elektryczne do rowerów dostępne na rynku występują w dwóch wariantach – piastowym lub centralnym. Silniki piastowe montowane są na kole i nie cieszą się tak dużymi parametrami wytrzymałościowymi co silniki centralne przystosowane do montażu w centralnej części ramy roweru na wysokości pedałów. Decydując się więc na stworzenie roweru elektrycznego, który doskonale spisze się zarówno podczas miejskich przejażdżek, jak i wymagających tras górskich zdecydowanie lepszym wyborem będzie zestaw do konwersji z silnikiem centralnym. W przypadku zapotrzebowania na rower elektryczny do przemieszczania się po mieście w zupełności wystarczy zestaw do konwersji z silnikiem piastowym. W przypadku baterii najlepiej kierować się pojemnością akumulatorów – im ta jest większa tym dłużej bateria będzie zasilać rower. Szeroką ofertę sklepu specjalizującego się w dystrybucji zestawów do konwersji i rowerów elektrycznych znajdziesz na stronie https://energy-bike.pl/kategoria-produktu/zestawy-do-konwersji/.
Konwersja roweru na elektryczny – od czego zacząć?
Konwersja roweru na elektryczny może wydawać się trudnym i wymagającym dużych kompetencji procesem jednak w rzeczywistości potrzebna jest jedynie duża dokładność i podstawowa wiedza z zakresu budowy roweru. W zależności od rodzaju wybranego zestawu do konwersji proces przerabiania roweru na elektryczny będzie przebiegać inaczej. Konwersja roweru na elektryczny zawsze wymaga demontażu pedałów i korb w celu założenia systemu wspomagania pedałowania PAS – w przypadku montażu silnika centralnego ten również jest jest zakładany po demontażu korb. Konwersja roweru na elektryczny przy wykorzystaniu zestawu do konwersji z silnikiem piastowym wymaga natomiast demontażu i wymiany koła przedniego (lub tylnego) w zależności od tego, na którym zamontowany ma być silnik. Kolejnym krokiem jest montaż manetek i wyświetlacza na kierownicy oraz ewentualna wymiana hamulców. Ostatnim etapem jest podłączenie ze sobą wszystkim elementów i test silnika – pamiętać należy o tym, że akumulator podczas pierwszego użycia powinien być maksymalnie naładowany, żeby nie narazić go na znaczne skrócenie żywotności.